tisdag 26 maj 2009

sol sol sol

Äntligen har jag fått njuta av detta väder :) När det har varit fint väder har jag var instängd på jobbet eller som igår och i förrgår satt jag mest i en bil. no fun! Så nu har jag tusan tagit tag i tillfället och njutit. Igår efter att jag kom hem gick jag till Åberg och Dennis hus och där var det grillat på G, jag kom lagom och hann också få äta. Att grillat alltid är så himlans gott! Vi satt ute på deras mysiga trädgård rätt länge och hade det riktigt trevligt. Men till slut gjorde myggen en vansinnig, tänk om man bara kunde utrota dom små krypen...
Idag gick jag faktiskt upp vid nio, inte dåligt alls! Jag följde med mamma in till stan och köpte massa blommor till altanen och trappen så det pysslade vi med. Blev jätte fint. Efter det fikade vi och sen tog jag en tur med gräsklipparen, efter det en promenad med Emma och glass i solen. Sen lagades det middag och medans kycklingen stektes i ugnen rensade jag ogräs. Har jag varit duktig or wath?
Hade kunnat njuta av solen o bara ligga i en solstol hela dagen men kan inte göra det. Inte gött o stekas om man inte har havet brevid som man kan hoppa i och svalka ner sig. En pool funkar ju också. Kanske jag har blivit lite bortskämd sen livet i Surfers Paradise, maybe :) hur som helst, hellre pysslar jag med saker än o ligga still. Nu ska jag se om man kan ta en promenad...

1 kommentar:

  1. Blir du rastlös finns det faktiskt ganska mycket ogräs här hemma hos oss :)

    SvaraRadera