måndag 18 maj 2009

Kalas

Har varit på kalas idag i Södra Vi och firat Wilda. Var kul och träffa alla och äta lite gott. Eller värsta med kalas är att man äter för mycket för allt är ju så gott. Så när vi kom hem från kalaset tog mamma och jag en ordentlig promenad för att få bort en del av tårtan, kakorna och maten. Kändes iaf bra. Men nu är jag lika hungrig igen. Kul med kalas iaf, nästa gång är det Therese sen är det tusan min tur. Fast jag vet inte om födelsedagar är något jag längtar till längre, trist o veta att man blir äldre knappast något att fira kanske hehe. Men där emot så längtar jag till julafton. Jag hoppas verkligen jag får vara med och fira en ordentlig jul i år, ingen resa, inget jobb. Igår när jag såg ally mcbeal så firade dom jul o sjöng julsånger då längtade jag ännu mer. I år kommer jag fira julen i en hel månad, extra julpynt, extra massa mat och julsånger på högsta volym hehe. Men dit e det ett tag till iaf, tack o lov tänker nog dom flesta.


För 3 år sen när lilla Wilda föddes befann jag mig i Cambridge.
Ett litet utdrag ur resdagboken
"I torsdags blev man annu en gang en mycket stolt moster till en liten flicka, ar fortfarande nyfiken pa vilket namn det blev =) Hemlangtan kom snabbt nar jag pratade med syrran och fick höra lilla flickan. Men jag far nog halla mig med att aka hem, aven att det har kommit lite funderingar pa att ta en tripp hem under semestern."

2 kommentarer:

  1. Till Jul har vi definitivt inte bråttom, men vi ser fram emot en jul där alla är samlade =)
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Åh så söta bilder! Jag vill också ha syskonbarn:)

    SvaraRadera