måndag 25 maj 2009

Berättelsen om Norrtälje

Resan till Norrtälje började igår. Pappa skjutsade mig till Kisa därjag hämtade golfen och sen begav jag mig iväg på min lilla resa. Tycker det är skönt och köra bil så det gick faktiskt ganska fort, förutom när jag hamnade i kö vid Stockholm, så klart. Men det gör inget när jag har dundermusik att lyssna och vråla till plus en påse chips i passagerar sätet :)
Väl framme i Norrtälje och på roslagen campus hittade jag min lägenhet och dundrade ner i soffan. Ingen TV, ingen musik, usch vad tyst det var. Satt med min mp3 i örat, åt middag från mcdonalds och stirrade ut genom ett fönster, Var länge sen jag kände mig så lost o ensammen.

Vid sex i morse kunde jag inte sova längre så jag hoppade upp och började göra mig iordning Klar i tid blev jag iaf. Vid 9 började alltihopa. Vi var 17 st, 15 tjejer och 2 killar. Rektorn och lärarna började prata om utbildningen och skolan o allt lät så himla bra sen kom första pärsen. Ställa sig inför personerna och prata om sig själv. Detta tycker jag egentligen inte är jobbigt men det är som att någon trycker på en knapp så fort jag går fram så jag börjar darra, rodna och i värsta fall stamma hehe. Men det gick väl inte helt åt pipsvängen som tur. :P
Nästa moment blev en rundtur och kolla på olika lägenheter och dom var fina allihopa och det är skönt att man är garanterad en boplats om man kommer in, stort plus!
Dagen fortsatte senare med lunch, kunskapstest och det man hade väntat på intervjun. Jag var ganska nervös men när man väl började snacka så rullade allt på och om allt har gått vägen får jag veta om två veckor. HOPPAS HOPPAS HOPPAS, håll tummarna!

1 kommentar:

  1. Det måste gå vägen, låter ju super bra!

    För oss med, då kan vi ju hälsa på och ha närhet till STHLM... hahahaha

    SvaraRadera