söndag 10 maj 2009

Gnällig Barnunge

Vilken helvetisk helg det har varit på jobbet, inte lika mycket timmar som förra helgen men sjukt intensivt. Igår var det röj och fullt hus med supande gäster. Det var kul att vi s var så många som jobbade ihop, plus att de var dreamteamet. Idag har det var busslaster med pensionärer, kalas och sen upptäckardagen. Knappt en droppe alkohol har serverats emot igår. I slutet av dagen när det inte längre fanns något bläck kvar i stämpeln och det hade kokats typ 1000 liter kaffe ville man bara springa och gömma sig när någon kom gäst kom. Orkar inte.
Jag blev som en gnällig barnunge när den är trött och hungrig. Skulle ha kört 10 dagars pass men NO WAY. Alex får hoppa in åter igen som en liten räddande ängel. Jag gnäller lite på jobbet nu men jag har iaf haft det gött och gästerna har åter igen åkt hem supernöjda, det e det som räknas!

Imorgon ska jag röra mina fötter så lite det går och ta tag i dom sista ansökningarna så jag kan sluta tänka på det sen e det jobb igen. Ser fram emot lönen som skall komma :)

2 kommentarer:

  1. ja tänk på lönen :) tänk på dom där skorna från ed hardy? och tänk på dom där byxorna du kommer kunna köpa nu :)
    skittrist men jobbiga dagar på jobbet men det kommer även bra dagar med mycket dricks och enkla uppgifter ;) även att dom kanske känns långt borta ibland.

    SvaraRadera
  2. ja herre gud ja hade glömt bort dom grejerna. nu kan jag jobba vidare ett tag till, tack hehe...

    SvaraRadera