onsdag 19 augusti 2009

Studieteknik

Idag var jag nog på den mest intressantaste föreläsning jag har varit på. det var Mats Eneroth som pratade massa om studieteknik. han hade en föreläsning från 10 till 16 och en timmes lunch där i mellan, men inte en enda gång blev det ointressant. Har nog inte heller skrattat så mycket på någon innan heller. Plus att jag har lärt mig massa idag. Bland annat hur jag kan minnas en 20 siffrig kod hur lätt som helst, plugga på ett enkelt sätt och faktiskt att läsa dubbelt så snabbt. Tränar man upp allt vi har lärt oss idag kan vi börja kunna läsa 1000 ord/min och tentor kommer bli mycket enklare. En viktig grej man kan tänka på är när man stressar upp sig inför en tenta får man adrenalin i kroppen och det gör att minnet inte fungerar lika bra så då mins man mindre, tänk på det ni som ska ha prov! :)
Jag skulle kunna berätta tusen saker till men svårt att skriva om det. Men får ni chansen någon gång att lyssna på honom, gör det! Annars har jag boken :)
Efter skolan cyklade jag ner till stan med Jana och Emelie och vi skulle shoppa lite nödvändigheter men det blev alkohol och faktiskt en jätte fin jacka :) Fast en bra sak blev det, en pärm! :) Efter det blev det o grilla lite gott med klassen o bara hänga lite. Tyvärr börjar det bli så sjukt kallt så jag gav upp efter en stund. En riktigt bra dag har det iaf varit!

2 kommentarer:

  1. Jag hade oxå en bra föreläsare om studieteknik, det är bra att ha i bakhuvudet när man väl sitter där. Men jag stressar upp mig iaf!

    SvaraRadera
  2. Att läsa din blogg på morgonen när man precis kommit till jobbet är det bästa jag vet <3


    /a

    SvaraRadera