tisdag 18 augusti 2009

En tur i Norrtälje

När klockan ringde vid kvart i åtta i morse trodde jag att jag skulle behöva rulla till skolan för jag orkade inte stå. Anledningen var att jag somnade vid 3 i natt, why? dont know... Som tur så började vi dagen med en guidad tur i Norrtälje. Fick se fina ställen och lära oss mest om Norrtäljes historia. Meningen är att vi själva en dag ska kunna ha denna guidade turen. Så vi gick runt med våra anteckningsblock och såg så duktiga ut. Staden är jätte mysig och påminner en hel del om vimmerby med kullersten och små gamla hus. Efter guidade turen stannade vi ett par stycken och åt lunch. Valde något jag antagligen inte kommer laga själv här så det fick bli lasange :) Resten av skoldagen fick vi sitta och lyssna på ca 3 h information om hundra saker. Hade svårt att sluta tänka på annat som, tavlorna på väggen, hans frisyr och vad kul det ska bli att får göra allt, men kan vi komma dit någon gång!
Nu blir det iaf lite middag sen ska jag gå till några lägenheter bort där det ska sjungas singstar, inte för min egen del dock, vill inte skrämma bort dom hehe. Sen mitt emot blir det filmvisning, men jag kommer kanske tuppa av innan det *snark*
Tråkigt behöver man iaf aldrig ha.


2 kommentarer:

  1. Ser ut som en mysig stad och vad bra att du kan guida oss när vi kommer och hälsar på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Absolut :) är en jätte mysig stad, imorgon ska jag nog kolla upp hur shoppingen är också :) Viktigt liksom.
    Hoppas jag får erat besök snart :)
    kram

    SvaraRadera