måndag 17 augusti 2009

Första skoldagen!

Nu har alla dom där fjärilarna lugnat ner sig för nu e första skoldagen över, starten på ett litet äventyr har börjat och det känns riktigt bra. Efter all information idag så känner jag att jag verkligen har valt rätt utbildning och känner att det här kommer bli så kul och jag kommer satsa 200% När jag satt och lyssnade på Åsa en av våra lärare som även jobbar som reseledera, Hon berätta att hon redan i år har varit i ca 20 länder, sammanlagt har hon varit i 147 olika länder under sitt liv, hon är även stadsguide i London, Kapstaden, New York och Stockholm plus att hon gör tusen andra saker. Att höra en person berätta så mycket så blir jag så sjukt impad, det där vill jag också göra, jag ska tusan göra det!
Vi är en klass på ca 30 st tror jag, 3 killar och resten tjejer och alla kommer från olika hörn av Sverige och verkar trevliga hela bunten. Ikväll ska vi grilla och"hänga" Hoppas bara att det slutar regna :) har även en liten läxa som ska göras. Vi fick i uppgift att skriva ett brev till oss själva som kommer att öppnas då vi tar examen. En kul idé. Spännande och se om man når det man jobbar efter och hur mycket som person man kommer att ändras.

Det var en liten uppdatering från Norrtälje lägenhet 1109 :)

1 kommentar:

  1. Oj oj oj vad kul det låter. Kommer passa dig bra det där...
    Ha det så kul med dina nya vänner!!

    SvaraRadera