tisdag 2 februari 2010

Vad ska jag göra?

Tillbaka i Norrtälje och tillbaka i skolbänken och veckan börjar med att försöka ta reda upp hur jag ska göra med "framtiden" Under tiden i Turkiet bestämde jag mig för att inte åka iväg på LIA utomlands i 22 veckor och det beslutet känns fortfarande bra. Så idag var jag och pratade med min projektledare om hur jag ska göra och hon tyckte bland annat att jag skulle kunna försöka jobba för Strömma i sommar och vara stockholmsguide. Jag har nu helt enkelt 3 alternativ.

1. Söka till Strömma och jobba som guide från april till oktober.
+ är att guida är ganska kul och min nervösitet att prata inför folk skulle antagligen försvinna hehe.
- Jag kommer vara fast i Norrtälje och inga av mina kompisar kommer finnas kvar, trist.

2. Börja studera till resekonsult till hösten och jobba hemma i sommar.
+ Resekonsult verkar jätte kul och jag tror det passar mig bättre.
- Jag får börja om och få ytterligare två år att studera, men en del ämnen har jag redan studerat så får en del ledigt iaf hehe.

3. Tar en brake och försöker fundera ut vad jag vill
+ kan jobba o spara pengar o kanske göra en resa och fundera på vad jag vill
- Kanske tappar gnistan för att plugga

Hjälp?

3 kommentarer:

  1. Inte sista alternativet männska!
    Vill ha kvar dig här.
    Strömma eller resekonsult.
    Resekonsult skulle nog passa dig bra. Strömma med :D

    SvaraRadera
  2. 3, JA JA JA JA!!


    /a

    SvaraRadera
  3. förstår dilemmat, tycker att det låter som du vill bli resekonsult. Att resa för att fundera på vad du vill tror jag bara gör det svårare för dig att bestämma dig.

    Men d e ju bara vad JAG tror :)

    Pusss

    SvaraRadera