söndag 7 februari 2010

"Pojken i randig pyjamas"

Tittade ju här om dagen på filmen "Pojken i randig pyjamas" Det var en av den sorgligaste filmerna jag har sett. Tårarna rann som ett litet vattenfall mot slutet. Värsta med att titta på filmer från andra världskriget är att jag hela tiden är så arg, förbannad rent ut sagt. Man kan ju inte förstå att folk kunde bete sig som dom gjorde och att det har hänt i verkligheten.
Hur som helst så handlar filmen om en pojke som är son till en nazistisk general. Han flytter ut på landet tillsammans med sin familj. han blir uttråkad av att endast få leka på husets innergård. En dag smiter han ut och springer på ett stort stängsel och på andra sidan sitter en pojke. Dom blir vänner och till slut får dom idén att ena pojken ska komma in till lägrets sida.

Jag rekommenderar er verkligen att se denna!

3 kommentarer:

  1. Åh den låter jätte bra, finns den att hyra?

    SvaraRadera
  2. den är jätte bra, vet inte det, jag lånade den av en kompis men jag kan tänka mig att den borde finnas någonstans.

    SvaraRadera
  3. Jag hittade den så jag hoppas vi kan se den till helgen om det finns tid =)

    SvaraRadera