tisdag 16 februari 2010

En liten tanke...

Hej förkylning
vart kom du ifrån?
Sitter i skolan o helt plötsligt öppnar näsan upp sig som ett vattenfall och nysningarna kom efter varandra. Det var som att ett litet förkylningsbakterie flög runt och satte sig på mig, tryckte på en knapp med orden förkyld på och vips så kom första tecknet, suck.

Dagen har varit mindre bra. Ljuspunkten blev en fika med Jessica och Jana, dom åt semlor och jag trotsade denna dag med att äta chokladboll, MYCKET godare :) Fattar inte denna hysteri med semlor, så goda e dom inte! Inte heller är dom svåra att göra, något man faktiskt kan göra när som helst. Det är ju inte precis som att semlorna bara finns att köpa idag, då skulle jag förstå. Men svenska folket har ju redan ätit dom i över en månad.

Varför inte istället ha en dag som kan göra någon nytta?
Jag undrar hur många pengar alla lägger på semlor en dag som denna, tänk om den summan gick till barn som svälter istället för att vi ska frossa i fett.

Nu kanske ni tänker att jag bara är bitter, men gav det ändå inte dig en liten tankeställare.

Jag är lite på humöret "världen måste ändras" Mycket på grund av ett tal vi fick höra idag av en 13 årig tjej som får världen att tystna och får alla att tänka på framtiden. Det sorgsna är att detta tal hölls 1992 eller 1993 och än idag har "personerna som sitter med makten" inte gjort ett skit för världen. Det hon pratade om för 18 år sen gäller än idag. Sorgset!
Mest blir jag irriterad att man som en droppe i havet inte kan bidra med för mycket, men man får tänka att en droppe i havet är alltid något. Man får fortsätta göra dom "små sakerna" för att veta att man gör något över huvud taget.

Från en semla till ett världsproblem.
hehe

2 kommentarer:

  1. Jag åt semla idag och jag njöööt...
    Bojkottar du våfflor på våffeldagen med? ;p

    Man kan fortsätta med de små sakerna, med eller utan semla i magen, men du har en poäng...
    sen kanske vi är skyldiga till din förkylning med, jag är oxå förkyld nu och barnen har varit det :s
    Kram

    SvaraRadera
  2. jasså så det en ni som e boven i min förkylning, men det e lugnt jag tar det :P

    klart man ska mumsa semlor, våfflor o kanelbullar om man vill det, fick bara en tanke som jag själv tyckte var intressant.

    SvaraRadera