söndag 14 februari 2010

Helgen hemma i kära Småland.

Nu är jag tillbaka i Norrtälje igen. Tänkte uppdatera om helgen och gör det med bilder tänkte jag. Den har varit så himla rolig och mysig. Tyvärr så är det ett kort jag saknar här och det är på mig klädd i arbetskläder, ute i ladugården, bland en massa kossor, hos Gustafs föräldrar. Vi var där och fikade och det slutade med att vi hjälpte till och flytta på några kossor o kalvar. Fast jag stod mest i ett hörn och klappade kalvarna och undvek de stora läskiga korna. Var nog inte till så stor hjälp men det var en upplevelse det med, kanske blir fler gånger :)


På fredagen åkte vi till Södra Vi på Eminas Kalas. Stora flickan fick många fina paket, det bjöds på stans största smörgåstårta :P hello kitty tårta och många skratt. Ett super trevligt kalas helt enkel :)

Lilla Tuva mumsade päron i Chrilles knä, medans vi andra mumsade i oss super god smörgåstårta. Emina var mysig och satt i mitt knä och sjöng en låt "du är min skatt" Snacka om att hjärtat smälte.
Eminas Hello Kitty tårta :) Var ett riktigt roligt kalas och trevligt att träffa allihopa.
Efter kalaset överraskade jag Gustaf med Ostbricka och vi hade väldigt kul när vi skulle öppna vinflaskan med en skruvdragare, en video kommer på det senare hehe, kan iaf säga att det slutade med att Gustaf stod inte på toan och skrubbade bort vinfläckar på de nya gardinerna jag torkade upp vinfläckar runt om i hela köket :P
På lördagen gick jag med brudarna Amelie och Emma till brygghuset för o äta gott o tjattra. Jag satt mest o var avis på Amelie som var så fint solbränd och berättade om Thailand :P
Åt så mycket god mat så jag trodde min mage skulle spricka ett tag. Sen skulle jag självklart trycka i mig lite efterrätt också, ska det va så ska det va, inte varje dag man äter ute liksom. Var iaf en riktigt trevlig kväll!
På söndagen fick jag en stor lyxig frukost plus fina röda rosor från älsklingen. Sen blev det mys för hela slanten tills det var dags att åka till Västervik och hoppa på bussen till Stockholm. Rosorna fick följa med och nu står dom här fint på mitt köksbord :)
Den här bilden var min lilla present till Gustaf. Han har en bild hos sig och jag har en hos mig :)

Det var min helg i stora drag, är riktigt nöjd med den :) Längtar redan till nästa gång jag får åka hem. Men nu måste jag försöka sova.
Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Tack snälla ni för att ni förgyllde Eminas kalas samt hjälpte till att äta upp smörgåstårtan ;)

    SvaraRadera
  2. Ähum... behöver Gustav en vinöppnare eller??

    SvaraRadera
  3. Hehe ja den smörgåstårtan satt fint till frukost dagen efter :)

    Jo han borde fundera på att inhandla en vinöppnare, det där med skruvdragare kommer inte funka varje gång :)

    SvaraRadera