onsdag 3 juni 2009

Punka

Mamma och jag var inne i stan igår och fixade med lite grejer. Innan vi åkte tyckte jag vi skulle ta zuzukin (stavning?) istället för kära forden men icke. När jag körde in till stan tyckte jag bilen svajade o hade sig, skit konstigt. Men vi tänkte inte mer på det utan parkerade i gamla hemköpsgaraget. Efter en stund på stan körde vi vidare till ica och jag sa till mamma "något är fel på bilen" När vi hade handlat kvar kom förklaringen PUNKA!
Jag mumlade fula ord åt bilen och satte mig ner o surade. Som tur kom pappa o blåste upp däcket och så fick jag köra försiktigt hem. Blev lite skraj när dom sa ordet explodera så jag körde väldigt försiktigt o fint hem. Nästan som att gamla körskoleläraren Bosse satt brevid mig.
Det var min "spänning" i vardagen igår.
Nu måste jag kila till jobbet. en heldag väntar *gäsp*

1 kommentar:

  1. Oj oj oj då... vad är det som fattas den bilen??

    SvaraRadera