onsdag 25 mars 2009

Skola

Jag ligger här och tjattrat på msn och kollar in lite utbildningar som börjar till hösten, tänker att det är dags för mig att börja plugga, ta ett litet kliv ut i vuxenvärlden typ. så nu har jag hittat en utbildning i Jönköping som jag gillar. Hotel & Restaurant Management. En KY-utbildning på 2 år, passar mig perfekt för jag vill inte plugga för länge och vill helst veta att chansen är ganska stor att jag får ett jobb när jag är klar. Några plus är också att jag gillar Jönköping, det ligger lagom långt bort :) Börja plugga känns rätt men jag har ju fortfarande drömmen om att åka till Afrika och jobba på barnhem eller något. Jag kan ju självklart göra detta efter skolan också men då känns det så långt bort och då kanske det inte händer. En sak vet jag iaf, att om jag börjar plugga ill hösten ska jag verkligen försöka att spara ihop till en resa till Brasilien för att hälsa på Ryan och Daniel. Kanske resa runt en månad efter att jag är klar med resan eller göra den nästa sommar, det kanske rå på hr duktig jag är på att spara. Men det sista jag vill göra på resan är att snåla iaf.

Nej tusan, nu är det sent: Bäst och sova, vet aldrig när man blir väckt imorgon ( eller i natt)

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Åh, brasilien är ju helt underbart! Dit vill jag verkligen åka igen. Vad kul att du är hemma igen, du får komma förbi kalmar om du får någon ledig helg:) Hur var allt i australien? Min syster är iväg med min kompis på jorden-runt-resa och de ska till aussi om en vecka ungefär tror jag. Har du några bra tips til dem? De har ca en månad där. Angående våfflorna så hade jag jordgubbsfruitspread (direktimporterat från whole foods haha) till dem. Perfekt, inget socker bara frukt men smakar precis som vanlig jordgubbssylt. Vet inte riktigt vad det finns för svenska alternativ men tror st danfours marmelader fungerar ganska bra som sylt också. Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt..det fungerar inte att skriva in min metoblogg som webadress.. tur att det går med den andra i alla fall:)

    SvaraRadera