lördag 28 mars 2009

Indisk Afton

Namaste (hej på indiska)
Igår kväll samlades vi ett gäng hos Amelie och lagade Indisk mat. Det var lite virrigt i köket ett tag plus att amelie hade en liten olycka med mixern, det slutade med att det låg linser i stor del av köket och en träslev blev nästan slaktad. Men ingen människa eller hund kom till skada och i slutet såg vi ljuset i tunneln och allt blev toppen, såklart! Maten smakade kämpe grejt!
Jag fixade lite allt möjligt men jag gjorde en god drink som jag tänkte dela med mig, nu e det ju då inte jag som har kommit på den but wathever.

Calcuttan Iced Tea (till en person)
1 dl blodapelsinjuice
1 dl ginger ale
riven ingefära
limejuice
krossad is och limeklyfta
Skaka ihop allt utan ginger alen, smaka av. man får välja själv hur kryddigt och syrligt man vill ha, smaken e ju som baken för alla så några direkta mått e det ingen idé att ge. Häll upp i glas, toppa med ginger alen, isen och limeklyftan... taadaaaa!

Tack tjejer plus viktor för en super trevlig kväll!

Alavidha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar