tisdag 31 mars 2009

Dag 2

Dag 2 och jag har gått två promenader än så länge och även bakat bröd faktiskt. Och nyss åt vi räksoppa, idag var det mamma som lagade maten och det blev riktigt gott. Allt som lagas och ska lagas denna vecka är lätta och tar inte någon lång tid o göra och så tycker jag det ska vara, för vem orkar stå framför spisen i 1 h bara för middagen en vanlig vardag när man kan spendera 30-20 min och få en lika god middag. Ska göra som igår och dela med mig av middagens receptet.

Räksoppa 4 port
2 msk olja
2 salladslökar
1 morot
125 g champinjoner
1 liter fisk eller grönsaksbuljong
1 msk ljus sojasås
125 g räkor
1 knippe vattenkrasse
salt och peppar

Skiva grönsakerna och stek dom i ca 2 min. Häll i buljong och låt koka upp. Smaka sedan av med salt, peppar och sojasås. Sist lägger man i räkorna och vattenkrassen. Sen är det bara att servera och äta. Om man vill kan man vispa upp ett ägg och sedan hälla det i soppan i en cirklande rörelse. Då kommer det att stelna och bli "trådigt".
Hoppas det smakar :)

1 kommentar: