fredag 20 mars 2009

Bokstaven C

Såg en utmaning på min systers blogg (furulidskadrommar.blogspot.com) Just nu har jag ju inte för mycket att göra så sysselsätter mig med detta ett tag :)

Regler:Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, du får alltså inte hitta på ett ord. Du får inte skriva samma svar två gånger och inte skriva ditt eget namn som svar (förutom där det frågas efter det).

1. Vad heter du? Christel
2. Ett ord på fyra bokstäver: Club
3. Flicknamn: Christin
4. Pojknamn: Christian
5. Yrke: Cementläggare
6. Färg: Citrongul
7. Klädesplagg: Cardigan
8. Mat: Champinjonsoppa
9. Sak i badrummet: Collegs tandkräm
10. En plats/stad: Cairns
11. En orsak att vara sen: Crashlandning
12. Något man skriker: Crap!
13. Film: Choklad
14. Något man dricker: Cider
15. Ett band: Cher (kanske inget band?)
16. Djur: Clownfisk
17. Gatunamn: Cykelväg (?)
18. En bil: Crysler
19. Sång: Champion
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Curling

C var inte direkt den lättaste bokstaven men var en rolig grej, prova ni! jag tror faktiskt jag utamar emma (naeturfrost.blogg.se)

(har inte lärt mig länka :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar