måndag 23 mars 2009

Fucking Åmål

Hur många såg inte denna film när den kom våren 1998. I did! 12 bast var jag när jag gick på bion och såg den efter att storasyster sa att den var så himla bra och jag försökte ju göra allt som hon gjorde. Iaf så såg vi denna film i lördags och det är kul hur man fortfarande kan minnas vissa repliker och samtidigt satt man och skämdes över hur det egentligen var då. hur man gick klädd och hur man kunde bete sig hehe... Man kan ju se den om man vill ha en nostalgitripp (stavning?) tillbaka till tonåren, dom dära underbara åren, or maybe not...
En annan sak som emma och jag pratade om här om dagen var dom här äckliga slemmiga klumparna som man hade i te och gav runt till kompisar för det skulle väl ge tur eller nått, dom hade ett speciellt namn men nu kommer jag inte ihåg. Konstiga saker man hade för sig förr i tiden...
"Så ljuvt det är att göra ingenting, och sedan vila efteråt"

1 kommentar:

  1. om det är något mode/klädstil man inte önskar tillbaka så är det nittiotal... fy tusan.

    SvaraRadera