måndag 30 juli 2012

Helgen

Jag kan inte riktigt bestämma mig om helgen gick snabbt förbi eller om den kändes ganska lång för en gångs skull. Hur som helst började den skitbra, sedan var den mindre bra och så avslutades den bättre.

Fredagen
Efter jobbet var det bara hem o slänga i sig lite mat och sedan göra sig iordning för Jontes inflyttningsfest samt sommarfesten i Källinge. Vi satt på balkongen och diskuterade både det ena och det andra mellan lakritsshotsen. Efter ett tag blev det dags att traska vidare till Källinge och där var det riktigt kul och massa folk, bra dj också! Jag vet inte riktigt när vi kom dit men swisch sa det så var det tryckare som spelades och det var dags för efterfest hemma hos Jonte. Det slutade med att vi grillade bacon och varmkorv, samt att Amelie kokade pasta och jag förstörde säkerhetskedjan på dörren innan vi skulle gå(sorry). Innan vi somnade sa jag till Gustaf att jag vill inte höra något larm på morgonen utan jag ville sova länge. Fick en liten chock när vi vaknade och klockan visade 12.30!!
Lördagen 
Kan inte påstå att varken jag eller Gustaf var så pigga under lördagen. Vi mötte iaf upp Amelie och tog en fika på stan sedan var det soffläge hela dagen. Jag fick iaf lite gjort med programmen men annars kan man inte säga att vi gjorde så mycket nytta.

Söndagen
Eftersom vi inte gjorde någon nytta i lördags så gick vi upp tidigt på söndagen och åkte ut till Hökhult. Där bjöds det på en ordentlig frukost och efter den gick vi ut i skogen och letade efter kantareller. Hittade tillräckligt många för att göra kantarellsås till middagen :) Annars så hängde jag mest med näsan vid datorn hela dagen för att försöka bli klar med programmet och Gustaf fixade med annat.

Tack helgen, vi ses om 5 dagar igen!
Nedräkningen har börjat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar