tisdag 31 juli 2012

Gratis lunch och en lugn dag på jobbet

Jag undrar om jag kommer att få äta upp det där jag nyss skrev om en lugn dag på jobbet. 1 timme kvar av arbetsdagen och jag kan inte påstå att jag har haft fullt upp tyvärr. Nu sitter jag här själv och vill inte ha någon ruch.

Gustaf och jag åt lunch på Subway förut, han och jag delade på en stor macka och innan oss var det ett par som också beställde stora mackor. Hur som helst när vi skulle sätta oss ner kommer tjejen från paret fram och frågar om det är hennes. Varken jag eller G hade reagerat på att det var kyckling och inte salami. Snabbt som attans försvann mackan, de gjorde en ny åt oss och vi fick pengarna tillbaka. Bra service där och tack för en gratis lunch!
Ibland ska man ju ha lite tur.

Tittade på kallendern över augusti och varenda helg är bokad. Helt plötsligt känns det som att augusti kommer försvinna med rasande fart sedan är det september, sommaren är över och helt plötsligt står man där och tänder första adventsljuset, eller det kanske gick lite väl fort fram men det är så det känns.


Några av grejerns som är inplanerade, Virserums marknad, extra jobb, bröllop, Eksjö Stadsfest och så kanske hela månaden avslutas med en tur till Falun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar