fredag 20 juli 2012

Dag 2 i Göteborg

Efter hotellfrukosten begav vi oss ut och eftersom vädersaiterna visade inget regn lämnade vi paraplyerna på rummet. Ett misstag kan man säga när regnet öste ner efter en tur på nordstan. Så det vara bara att inhandla paraplyer och bege oss mot Universeum för att invänta gänget från Vimmerby.

Gustaf Åkte spårvagn för första gången :)
Vi tittade på fina och fula fiskar på Universeum
Sedan promenerade vi i en regnskog och fick färgglada fåglar, sengångare som låg och sov i en hög i en korg, små apor som sprang rakt över huvudet och runtomkring en. Tack o lov var det ingen som kramade om mig (flashbacks från Gambia) Kände mig bra mer säker i denna inglasade regnskogen än vadjag har gjort i de andra som jag har promenerat i. Nu slapp jag ha hjärtat i halsgropen hela tiden pga rädslan för att trampa på en orm.
Efter universeum och en lunch var det dags för Liseberg med ett glatt gäng från Vimmerby. Jag inhandlade ett åkband som jag inte har haft på ca 10 år. Jag var livrädd varje gång och har glömt bort hur läskigt kul det kan vara med berg-o-dal-banor.
Sen hade jag turen och springa på Lovisa, en gammal vän från Boston, det var väl ca 5 år sen vi sågs sist :)
Dock var det stora parishjulet det som var mest jobbigt. När man stannade på högsta höjden och kände hur lilla hytten gungade, usch gör jag inte om. Fin utsikt var det ju iaf :)
Efter en heldag på Liseberg var tanken att vi skulle fortsätta ut och möta upp gamla klasskompisen Linnea men vi var helt slut när vi klev in på hotellrummet strax efter halv 12 så vi kastade in handduken och somnade på tre sekunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar