onsdag 11 juli 2012

Det lilla extra...

Det lilla extra är alltid viktigt vid försäljning, detta nötte min lärare in i våra huvuden när vi plugga försäljning och kundvård. För mig var det en självklarhet redan innan det. Man vet ju själv vad glad man blir när man får något exrta som man inte har förväntat sig.

Idag mötte jag en människa som var så himla positiv och gullig, jag önskar verkligen att fler människor kunde vara som henne. Jag har pratat med henne innan om flygbiljetter och alltid när man ringer börjar hon samtalet med "hur mår du" och avslutar med "ha en fantastisk dag" och man hör på rösten att hon menar det. Hon har nu fått en resa så att hon kan åka hem på semester till Dominikanska men hon hade problem med att lösa ESTA (inresetillstånd tillUSA) så hon kom hit och för mig var det en självklarhet att hjälpa henne så hon fick det ordnat, och för detta tog jag inget betalt för det hade för mig bara vara konstigt (kanske just därför jag inte ska driva affärer) men jag är helt säker på att hon kommer komma tillbaka hit nästa gång hon ska resa och förknippa vår byrå med bra service. Det är viktigare än 100 kr. Det bästa var att hon blev så himla glad, kallade mig för sin ängel och gav mig världens kram. Sedan gick hon härifrån med världens leende och önskade mig en "fantastisk fantastisk dag" Jag satt kvar här med lika stort leende.

Jag ser detta som dagens goda gärning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar