onsdag 4 juli 2012

Den Alternativa Byfesten

Oskar och Josefin bjöd in till en egen byfest i Solhem och jag kan sätta 100 000 kr på att det var bra mycket roligare där än nere på stan, enligt mig iaf :)

Det bjöds ju på det bästa vädret och även välkomsdrink med nummer på botten som delade in oss i olika lag. Jag hamnade i lag ett med Gustaf, Amelie och Evelina.
Första tävlingen var att sjuta ner burkar/falskor med olika poäng. Gustaf slog ner två 10 poängare så vi vann stooort!
Lag ett fick gråa kepsar!

Andra leken fick vi välja varsitt verktyg lite snabbt, senare fick vi veta att vi skulle skala en potatis och få så lång remsa som det gick. Gustaf valde hammaren men jag hade en gaffel och vi förlorade inte med mycket mot andra laget som hade tagit en POTATISSKALARE, misstänker ett visst fusk där ;)

Sedan blev det paus och vi åt grillat med goda tillbehör.

Efter maten var det dags för lekar igen, första var att vi skulle med varsitt sugrör få ett bit papper genom kön, VI VANN! Sedan var det irländsk julafton och där förlorade vi väl med ca 5 cm. Så allting gjordes upp över en kubbmatch och ja ehm vi fick se oss besegrade till slut. Svartkepsarna vann helt enkelt :)

Efter kubbmatchen eller egentligen ett tag innan det togs det fram shots i form av den på bilden, fisherman och hot shots detta är anledningen till att fler bilder inte kommer att visas, vill liksom inte skämma ut mina vänner ;) Måste bara säga att det var länge sen jag festade tills det började ljusna igen och jag hade så sjukt kul.

Tack Oskar och Josefin för en superbra fest!
Gör det snart igen ;)
Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar: