tisdag 3 november 2009

Nyttigt vetande!

Idag har vi haft HLR (hjärt och lugnräddning) träning i skolan. Har haft det en gång innan och det var i högstadiet tror jag så en repetition var nödvändig, både för att jag har glömt bort det mesta men även att den har ändrats med hur länge man ska "dunka" hjärtat och hur många andetag man ska ge. Så nu har jag gått kursen och även fått ett litet intyg. Bra!


Vi har kris och säkerhet denna vecka i skolan. Just nu är det grupparbete som står på schemat (efter lunch) Vi ska sätta oss in i en situation och efter den skriva hur man ska agera. Min grupp ska ta hand om en kille som dör under en fest med sin klass i Sunny Beach. Vi ska skriva ner allt vi gör från att vi anländer på platsen och ska få hem kroppen till Sverige. Det är hemskt att tänka på men tyvärr händer det. Är inte bara sol o party med att vara reseledare. Vi är även dom som får ta hand om någon dör, blir våldtagen eller tänk er när tsunamin var, då hade dom ett jäkla stort ansvar, usch.

Skolan har ett allvarligt ämne denna vecka men vi avslutar den med en kryssningen med alla TEC elever så humöret kommer på topp igen :)
Nu måste jag fixa lunch sen tillbaka till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar