måndag 23 november 2009

Då har det börjat...

Då var första dagen avklarad av de två veckorna från helvetet. Vi har blivit guidade i Storkyrkan, Gamla stan och på Vasa Museet. Vasa Museet var riktigt roligt att se, mäktigt är ett bra ord att förklara skeppet. Allt har känts ganska bra under dagen, fick faktiskt lite motivation. MEN så kommer vi till slutet av dagen och alla samlas. Åsa går igenom hur de kommande två veckorna kommer att se ut. Allt låter bra tills vi får reda på att vi SKA guida slottet, Vasa och Storkyrkan. Redan förra veckan sa Lotta att vi inte hade tid med det. Framförhållningen på denna skola suger och jag blir grymt irriterad. Sen delades vi in i 4 grupper så vi fick reda på vilken dag vi ska göra den viktiga uppguidningen för Strömma. Jag hamnade i gruppen som är FÖRST "hjärtklappning" har inte varit nervös för detta innan men nu har klumpen i magen kommit och den kommer bara att växa mer o mer. På torsdag nästa vecka kommer det kännas som jag har en stor sten på 10 kg i magen typ. Så såhär kommer min vecka se ut nästa vecka;

Måndag: träna bussguidningen, prov på något av Vasa, Storkyrkan eller Slottet
Tisdag: träna på bussguidning, prov på Vasa....
Onsdag: träna på bussguidning, prov på Vasa....
Torsdag: Prov på Bussguidning och Gamla Stan för strömma
Fredag: Jag är en människa igen..

Jag kommer inte direkt vara tillgänglig dessa två veckorna. För all min koncentration och tankar kommer vara på Stockholm nu så vill ni något, ta det nästa fredag!

4 kommentarer:

  1. Men va mycket!!
    Lycka till, du klarar det bra, det vet jag!!

    SvaraRadera
  2. du klarar det. vi håller tummarna. du får många stora kramar från ma o pa.

    SvaraRadera
  3. lycka till!!!! det fixar du, tänk vad skönt det blir efteråt! :)

    SvaraRadera