torsdag 9 februari 2012

My friend Charlie

Jag berättade ju för er om mina nya djur-kompisar. Bland annat så petade jag ju på en krokodil. Jag var nämligen inte så katig när jag skulle gå fram till Charlie, tror krokodilen hette så. Gustaf var först ut han gick fram och skakade "tass" med honom och de andra gjorde samma sak. Sen så var det min tur, först ville jag inte men så tänkte jag "hur ofta är jag i Gambia och får röra en krokodil" Så Gustaf fick följa med och stå bredvid mig och så petade jag lite snabbt på den. Tänkte hela tiden "snart vänder den och hugger, snart snart snart" Jag lever och har inte förlorat någon hand eller så. 

Egentligen vet jag inte vad det är med dem dära krokodilerna. De låg hur många som helst runt vattnet. Den enda man skulle hålla sig borta från var den som vaktade sina ägg. Dem berättade att de matade djuren med fisk och därför ville dom inte äta upp oss. Men jag misstänker att det är lite piller i fiskarna också. Ja menar när vandrande köttbitar går fram till dom dagligen och de vill aldrig ens ha en smakbit, märkligt? Men jag e ju ingen krokodil så vad vet jag. 




Jag föredrog iaf den mindre storleken av dem, de höll sig på avstånd och de kan heller inte ta död på mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar