tisdag 7 februari 2012

Money Money Money

Okej Amelie detta är till dig eftersom du vill veta mer och att jag även vill berätta allt :) Så det blir några godbitar lite då o då, hoppas det är okej.


I Gambia har de valutan Dalasi, 100 dalasi är ungefär 25 kr. När vi gick till växelkontoret våran första morgon så växlade vi in 3000 kronor och fick tillbaka 14 000 dalasi, ni ser högen va? Jag kunde inte riktigt ha pengarna i plånboken så på vägen till hotellet var det bara att trycka ner dem i väskan. Jag kände mig lite smått rik där ett tag. Det är väldigt billigt att leva i Gambia. Till exempel, under våran sista kväll gick vi till en "italiensk" restaurang. Vi beställde in två familjepizzor, mellan 7-10 öl, 2 flaskor vin, 4 drinkar, en shot bacardi, och espresson. Notan slutade på 600 kr för allt! Ni kan förstå att jag tyckte det var dyrt i fredags när jag betalade 250 spänn för en varmrätt och en mellanöl. Love to Gambia!

Minuset med Gambias pengar är att de flesta luktar bajs och ser ut som de har spolats ner i toan och sen hängts upp för att torka. Man kan säga att handspriten användes flitigt där nere!

1 kommentar: