måndag 6 februari 2012

Djurens vän


Jag tänkte att jag skulle göra en liten uppdatering om Gambia men tänkte göra det när jag har alla kort. Så ha tålamod :) Men jag kan berätta att denna resa gick lite i djurens tecken, även om jag inte riktigt ville det.

Jag har bland annat som ni ser på bilden fått hålla en super söt (dock taggig) sköldpadda. 
Ridit på kamel längs stranden
En apa kramade om mitt ben två gånger, jag SKREK! 
Jag petade på en krockodils svans, Gustaf var tvungen att stå bredvid (de andra skakade "tass" med den)
En krabba nöp mig i foten när jag badade, kanske mitt fel för jag trampade på den.
Vi såg slamkrypare som är tuffa små fiskar som typ har ben (googla om ni är nyfikna)
Vi åkte på safari och såg tuffa djur som noshörning! 
En riktigt STOR råtta sprang typ mellan benen på Gustaf när vi satt utanför hotellets reception. Jag skulle precis skrika kolla katten när jag insåg att det var en råtta, fatta storleken! Värsta är att gambianerna äter dem. Var grymt skeptisk mot frukostbufféns skinka morgonen efter. 
Jag kunde ha petat på en orm men där gick gränsen!

Jag tror inte jag är en djurmänniska, vill gärna tro det men börjar inse sanningen. jag gillar djur på avstånd.

2 kommentarer:

  1. Shit jag vill se alla bilder och höra mer om alla dina intima stunder med djuren!!! <3

    SvaraRadera
  2. Haha, men det är bara att inse att du är väldigt omtyckt av djur!
    Se bara på apan som så gärna ville krama dig lite ;-) Kram Ja

    SvaraRadera