måndag 26 oktober 2009

Ta ett djupt andetag

Guidningen är över och jag andas ut för denna gång. Är inte helt nöjd över den men gick helt okej. Men nu tar jag åter igen ett stort andetag och denna gång kommer jag inte kunna pusta ut fören vecka 49 är över. Nästa stora utmaningen är att kunna guida om
Stockholms historia
Gamla stan
På slottet
Vasa museumet
hmm o så var det något mer.
Så vi ska kunna guida runt när vi promenerar och åker buss runt om i Stockholm både på svenska o engelska. Minst 45 min på varje ställe. v 48 ska vi lära oss guida och v 49 gör vi prov på allt, både genom guidning och skriftligt prov. Klarar vi detta får vi ett certifikat (stavning?) och kan senare jobba som guide i Stockholm, Göteborg, Malmö och i lappland. Klarar jag detta kommer jag bli så sjukt nöjd med mig själv. Tror detta är den största utmaningen som jag kommer att göra. Smått med panik har jag och hela klassen över det. Men imorgon kommer vi få all info så då e det bara att börja plugga in allt, phu!
Upp till bevis!

2 kommentarer: