torsdag 15 oktober 2009

Vad gör jag?

I skolan är det bara bra just nu. Hade två intensiva veckor med bara en massa info att ta in, varje dag kändes hjärnan som en svamp och öronen gjorde ont. Men nu har vi mer praktiska saker i skolan som har med guidning och tour management att göra, superkul! Bland annat så började vi med mikrofon och röstövningar igår. Finns en lång lista att tänka på när man ska guida med mikrofon. Hur som helst så fick alla i uppgift att kliva upp och greppa tag i micken och hitta på något om ett ämne som läraren gav oss. Jag klev upp och fick berätta om hur det går till att baka sockerkaka, jag pustade ut och var glad över att få ett ämne jag känner till om. Andra fick berätta om hur en data funkar, eller om bergsgorillorna, ja man kunde få vad som helst. Kul var det iaf :) Imorgon ska hela klassen guida i Norrtälje, var och en har fått en liten bit eller ställe att guida om. Jag ska guida och berätta om campus, även här hade jag tur att få om ett ställe jag känner mig ganska hemma med. Men hur det kommer att gå får vi se imorgon.
Idag har vi haft föreläsningar i skolan, det tänkte jag skriva mer om senare för nu är det dags för middag och måste öva in min guidning, stå framför spegeln och se lite löjlig ut :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar