torsdag 24 september 2009

Understand me

Idag har vi haft en föreläsning om giraff och vargspråk, vad e nu detta då? Jo lite kort om det så pratar man med giraffspråk är man tydlig och får verkligen fram vad man menar. Medans vargspråk är frustrerat och otydligt, vilket många pratar. Med tanke på att en människa nästan som mest endast tar in 40% av det man säger borde man prata tydligare.
Något att tänka på är att när någon är upprörd ska man alltid börja lyssna på personen innan man börjar snacka. För personen som är arg eller sårad lyssnar inte för fem öre i början ändå. Så har du gjort något eller är sen, skyll inte ifrån dig det första du gör, personen hör inte det ändå!
Vi diskuterade även hur vi kan säga något negativt till en människa så det inte låter som vi klankar ner på dom och hur vi på bästa sätt får fram det positiva. Då började vi i klassen diskutera hur sällan vi berättar för de självklara i vår omgivning att vi verkligen uppskattar dom.
Så här och nu vill jag ta min tid till att säga till min familj som bara blir större o större. Mina underbara vänner och min älskling hur MYCKET jag uppskattar er!
Ni har alla en speciell plats i mitt hjärta!

1 kommentar: