torsdag 17 september 2009

Ett tappat ägg!

Dagen börjar med att jag tappar ett ägg, splash. Asså ägg måste nog vara något av det jobbigaste att torka upp, så slemmigt och äckligt. Min tanke var "bra början på dagen eller" Jag tänkte även att jag skulle ta sovmorgon idag men icke, vaknar pigg som en lärka kl 7 men tvingade mig själv att somna om. Vaknade igen vid halv nio och då gav jag upp och gick ut på en promenad. Har nog inte skrivit om att denna vecka har jag varit så duktig att jag har tagit en halvtimmes promenad kl 7 varje morgon. Asgött är det, man vaknar verkligen till innan skolan börjar och man får även tid till att ta det lite lugnt innan och äta sin frukost i lugn o ro. Men största anledningen till att jag verkligen kommer upp på morgonen är att jag går med Linnés och Jana annars hade jag nog aldrig riktigt orkat och valt att ligga kvar under det varma täcket. Visste ni att det tar 21 dagar för en människa att ändra på en vana? Så nu ska jag försöka hålla på mina promenader i 3 veckor så kanske det kan bli en ren vana att göra det. Vi får väl se om det kommer att funka! Så om ni har tänkt sluta med något eller börja med nått så tänk att ni ska "stå ut" i 21 dagar.
Nu ska jag ner till tvättstugan och tvätta samtidigt som jag läser vår självstudieuppgift "Mera självkänsla" av Mia Törnblom. Mer om den senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar