tisdag 29 september 2009

Längtar bort...

Jag har en längtan och det är efter jul och allt som har med den tiden att göra. Jag får kanske skämmas lite nu när jag faktiskt sitter här och lyssnar på jullåtar. Syrran tycker jag e tokig. Det tycker nog många men för mig känns det som jag inte har fått fira en ordentlig julafton på 3 år. Visst det har varit mina egna val att vara utomlands och jobba men nu tusan ska jag fira en ordentlig jul i år. Jag ska göra allt som har med julen o göra, tända adventljusstaken varje söndag, baka julgodis och pepparkakor, det ska jag nog kunna få med grannarna på att göra. Jag vill vara med o klä granen och bara mysa med familjen. Och något av det roligaste, köpa julklappar och få slå in dom o göra dom fina :) Julmat ska jag inte ens börja skriva om, då kommer jag bara bli jätte hungrig hehe...

Jag kanske är tokig men julafton är supermysigt och jag längtar till allt som har med den att göra :)

Typ 85 dagar kvar! woohooo :)

5 kommentarer:

  1. .... jag har faktiskt redan köpt en julklapp ;)

    SvaraRadera
  2. jag med :) lika bra att börja!

    SvaraRadera
  3. men vad?! julklapparna ska inhandlas sista möjliga dagen innan julafton, så man får den riktiga jul stressen :-)

    SvaraRadera
  4. Jag köpte två till idag... ingen stress här inte!!

    SvaraRadera