söndag 11 december 2011

MAN BANDAR INTE KALLE ANKA

Tror ni inte att jag såg "Tomten Är Far Till Alla Barn" två gånger, jo men visst. Flickorna på kaserngatan ville se den ikväll och vad gör jag inte för mina kära vänner. Vi bullade upp med saffransbullar, pepparkakor, mögelost och glögg. sen så tände vi tre olika ljus (man tar vad man har) och så tittade vi på filmen och vi satt o hängde med i replikerna.

Filmen är nog helt klart den bästa svenska film som har gjorts i detta mannaminne. Den har även fått mig att längta så sjukt mycket tills jag får åka hem och börja styra med julstök. Lägenheten där hemma ska göras julfin, syrran o jag ska ha våran "göra-julgodis-långt-in-på-natten-kväll" Julgranen ska kläs och de sista julklapparna ska inhandlas. Mitt i allt ska jag bara njuta och mysa över att få vara hemma i 3 veckor. 

Jag ska nu gå och lägga mig med humöret på topp och avsluta denna sista veckan på höstterminen med att kicka as, typ.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar