måndag 12 december 2011

Kattj*vel

Ni som känner mig vet vad jag tycker om katter, ni som inte känner mig så kan jag berätta att jag inte är direkt något fan av katter, jag har ogillat dem sen jag var liten. Det gick an att leka med kattungar på avstånd hos mormor och morfar när jag var liten men de större katterna fick hålla sig långt borta. Jag har burit en katt EN gång i mitt liv, bara för att jag var tvungen.

Ett litet problem som finns nu är ju då att Gustaf älskar katter och han vill ju gärna ha en katt hemma. Jag försöker göra det mesta för att detta inte ska bli en verklighet. Visar artiklar i tidningen om en katt som försöker mörda sin matte (hänt en gång) och försöker förklara alla fel men Gustaf bara skrattar åt mig.

Idag hände iaf en sak som gör mig störtsäker på att en katt inte kommer in i samma hem som mig. En klasskompis till mig blev BITEN av en katt förra veckan. Nu menar jag inget vanligt litet nafsande utan katten HÖGG henne i benet genom hennes jeans. Tänkte nästan fråga om jag fick ta kort på det och visa folk som inte tror mig (Gustaf) Hon går nu på pencilinkur och fick en stelkrampspruta. Grejen är att hon heller inte hade gjort något mot karten  den bara blev freaking crazy! Toppen på moset var väl också att det var killens ex katt. Ännu ett bevis på att katter är lömska odjur som man inte kan lita på!

Jag blir upprörd!
Men Gustaf bara skrattar åt mig, igen...

1 kommentar: