söndag 10 juni 2012

Helgen

Det blev en mycket bra helg. Jessica på jobbet frågade mig på fredagsförmiddagen vad jag skulle göra i helgen och mitt svar blev "jag har ingen aning". Men det har varit hålligång hela tiden och jag har även haft lyxen att få spendera hela helgen med Gustaf :)
Fredagskvällen bjöd på tacokväll ute i Södra Vi med syskonens familjer. Sedan på lördag blev det ett fixar-race här hemma då jag putsade fönster och gnodde hela lägenheten skinande ren och Gustaf fixade i sovrummet, hängde upp tv:n, kastade ut hyllan, skruvade upp krokar och satte upp klätterpinnar till mina sockerärtor. Sedan bar det iväg till Orremåla där det grillades och bjöds på så himla god mat! 
När vi vaknade i morse visste vi inte vad vi skulle göra med dagen men vi åkte ut till Therese, Simon och Agnes där vi blev bjudna på fika och så blev det att vi stannade. Vi gick tipsprommenad. Jag vann faktiskt två chokladbitar, dock inte för att jag svarade massa rätt (hade bara 5 rätt av 12 typ) men jag fick bingo på två rader! Sedan bjöds det på grillat och middagen åt vi ute. Äntligen lite sommarkänsla!

Här hemma har vi nu kokat rabarberkräm och en rabarberkaka står och gräddas i ugnen.
Härliga helg du får gärna stanna ett par dagar till! 


Grillad kalv, vitlöksbröd, tsatsiki, grillade champinjoner och paprika, klyftpotatis och sallad. 5 kockmössor av 5 möjliga!

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar