lördag 23 juni 2012

Midsommar 2012 (i ord)

Vilken bra midsommarafton det blev i år igen, måste ju vara dessa braiga vänner jag har omkring mig som gör att det blir lyckat varje år. Vi hade ju faktiskt även tur med vädret, varmt, soligt och det bästa av allt, inget regn! ja förutom den skuren som började sent på kvällen men då hade ju festen flyttats inomhus så vad gör det. Vi satt allihopa med röda nyllen och mindre vackra solbrännor när kvällen kom.

Midsommar 2012 bjöd på:
Fin midsommarstång, mycket nöjd!
Äta silllunch, utan att behöva flytta in pga regn, viktigt!
Kubbspel, tjejerna var egentligen bäst men vi lät killarna vinna. 
Finska spelet Pinnen, där Josefin vann
Lerduveskytte, jag höll mig borta dock och tur det kanske.
Jordgubbar med mjölk
Kasta gris runt bordet
Dans på logen
Grillning med massa god mat
Rabarberpaj med hemmagjord vaniljkräm
Plus en massa skratt 

Tack alla ni som var med igår!

 Här borde jag kanske egentligen bjuda på en bild men jag har ingen tyvärr eftersom mobilen inte fick vara med och kameran glömdes här hemma, som vanligt tyvärr....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar