måndag 25 juni 2012

Middagstips


Eftersom jag nu har jobbat duktigt tar jag mig en liten paus och ska berätta om kalasmiddagens som jag och Gustaf fick till igår. Vi har haft revben i frysen sen länge och igår tog vi tag i att prova laga till något med dem. Vi honungsglazerade revbenen sedan körde vi dem i ugen i en timme på 175 grader, tog upp dem penslade på ännu med gojja och sedan in i ugnen igen ca 10 min i 250 grader och resultatet gick inte alls att klaga på. Sedan stekte vi riven potatis och gjorde sås på skyn från revbenen. Bam vad gott det var!

Nästa gång blir det nog att förkoka och sedan grilla dem. Det som är så himla bra är att jag har ett tag funderat på att köpa  mig en receptbok så jag kan skriva ner allt gott och tips som man får så det var ju himla lämpligt att jag fick en igår av Emma med hennes egna design, Tack!

Honungsglaze
2 kg revben
2 msk kinesisk soja
3 msk olivolja
3 msk chilisås
1 stor vitlöksklyfta
0.75 dl flytande honung
salt och peppar

Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar