onsdag 27 juni 2012

Forskare vs Resekonsult

Jag skulle vilja uppfina morgonpigg-piller. Man ska ta ett när man precis vaknar och på 3 sekunder ska man vilja skutta upp ur sängen och börja dagen. Skulle bli en storsäljare!
 Kanske ska forska fram det. Under det avslutande samtalet med min social- och personliga kompetenslärare sa hon nämligen att personer med mina personlighetsdrag ska satsa på forskning eftersom jag tydligen kan analysera som en dåre (stämmer) och jag gör det även när jag inte är undermedveten. Men det var ju inte riktigt det jag ville höra efter 3 år studier inom turism. Samtidigt så är väl inte min plan att sitta på resebyrå hela mitt liv så kanske ska skola om vid 40, börja studera och bli sjukt smart.
Jag får frågan om jag trivs på mitt jobb ganska ofta och jag kanske har gett intrycket att jag inte gör det? Men så är inte fallet helt och hållet. Jag trivs på mitt jobb och en dag ser aldrig ut som dagen innan. Det kan vara kaos eller lugnare än filbunken men hur eller hur så ger detta jobbet mig alltid en utmaning. Det jag inte trivs med är att jobbet inte ger samma trygghet som jobbet på fredensborg där jag visste hur allt var och skulle gå till. Nu är jag ny och jag har så himla mycket mer att lära mig innan jag blir ett proffs (vilket är mitt mål) Bristen på tryggheten gör att jag tvekar på jobbet men jag tror att den kommer. Jag är en trygghetsmänniska ut i fingespetsen (enligt min lärare) men det ska inte få styra mina val.

Med tanke på mitt jobb så ska jag nu ta tag i att fylla på med kataloger i butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar