fredag 15 juni 2012

När ska det bli helg då...

Lugnt som en jäkla filbunke är det på jobbet. Eller egentligen har jag haft mer att göra idag än vad det har blivit de andra dagarna. Antar att student/examensveckan tar upp det mesta av folkets tankar nu.
Blomsterbutiken här bredvid har desto mer att göra, börjar bli trött på att höra allt prassel från all inslagning av buketter. Gamla tanten börjar få problem med öronen eller?

 Här utanför har det även börjat samlas en massa människor inför studentkortegen. Vill också ta på mig studentmössan igen, vara lite småfull och helt full av lycka. 7 år sen man själv tog studenten. Ännu en siffra som gör en påmind om att man tusan börjar bli lastgammal ;) 12 år sen vi var och såg syster ta studenten här i Västervik, då var frt bra mycket finare väder. Ni vet jag börjar tappa hoppet för denna sommaren och det "varma" vädret. Jag behöver inte klarblå himmel varje dag men man ska väl för tusan inte behöva frysa konstant. Okej nu blev jag lite bitter och det ska jag inte vara eftersom det är fredag :)

Jag ska ju faktiskt bli bjuden på grillat ikväll hos Sofie och Jocke och så ska vi heja på Sverige. Är redan nervös intför matchen eller jag vill inte bli så jäkla besviken igen som efter Ukrainamatchen.

När jag ändå har skrivit så långt kan jag väl fortsätta
(måste bara titta på kortegen)
Jag har gåshud haha. vad avis jag är på dem där ut i sina fina mössor och solen skiner nu med. Men tillbaka till det jag tänkte på. Jo imorgon ska jag ju bjuda min familj på examens/födelsedagsmiddag och har tänkt "slänga" ihop en hambrugarbuffé ju. Någon som verkare lättare sagt än gjort eftersom jag ska göra allt själv också. Så imorgon får jag väl gå upp i ottan och baka brödet, koka den kondensereda mjölken till tårtan och styra med allt annat. Känner mig lite smått stressad men samtidigt ska det bli jätte kul och viktigast är att vi ska ha trevligt och det brukar inte vara några problem. Hoppas på fint väder så man kanske kan sitta ute t.o.m. Men där har jag dock inga höga tankar om.

Nu får gärna tiden gå snabbt så jag får åka hem någon gång.
tick tack tick tack



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar