måndag 6 augusti 2012

Första helgen i Augusti

Det känns som denna helg har gått ut på en sak, ÄTA! Skulle inte bli förvånad om vågen visade 5 extra kilon efter denna helg, men vad gör det för öj vad gött det har varit.

Fredagen börjad med middag på stan, vi provade nya thaistället. Inte någon direkt service, men mig störde det inte och maten var jätte god! Sedan gjorde vi stan kan man väl säga, vi tog en glass på torget, drack ett glas vin på uteserveringen, drack en cider på statt och sedan tittade jag på medans de andra drack en öl på köket, och skämdes mest. Sedan var vi två lyckans ostar som fick skjuts av Amelie från Köket till Tempo, långt och gå liksom.
Lördagen fortsatte i maten och goda vänners tecken. Vi började dagen i Södra Vi där vi bara hängde i solen, grillade hamburgare till lunch och åt blåbärspaj till efterrätt. Jag blev även middag till myggorna i skogen när jag plockade blåbär. Man måste ju tänka på djuren ibland också. Efter kaffet vet jag inte vad som hände men det var helt plötsligt vattenkrig och som tur fick vi avbryta det med att åka vidare till Tuna. (tur enligt mig iaf)
I Tuna busade vi med söta Agnes :) Grillade massa gott, spelade kubb och åt annanaspaj. Sedan satt vi ute länge, en riktigt skön sommarkväll/natt. Lördagen kunde inte ha varit bättre!
På söndagen var det bröllopsfix nästan hela dagen. (5 dagar kvar nu!!!) Men vi blev också bjudna på grillat och en riktigt god sommartårta ute i Hökhult och efter det åkte vi och fikade ute i Storebro. Ni kanske förstår nu att det inte är konstigt om jag har gått upp 5 kilo denna helg. Hela söndagskvällen höll vi på med bröllopsbestyr, fixade kort, skrev ut program. Det kom ut ganska många ej vackra ord ibland och lite morrande på varandra men i slutet av kvällen var vi nöjda med resultatet.

Nu är det jobb igen och som vanligt hoppas vi att veckan går snabbt och smärtfritt fram!
Tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar