onsdag 2 mars 2011

pengasugande iglar

"Kungen vill ha mer pengar av skattebetalarna.

Han har fått påökt två år i rad och Aftonbladet kan i dag avslöja att han nu vill ha en höjning av anslaget med ytterligare 5,5 miljoner kronor."

Detta skriver aftonbladet idag och det får det att koka inom mig och jag spottar ut fula ord som jag inte ens visste att jag kunde. Det kryper i hela mig och jag blir så sjukt arg. Hur f*n kan gubben behöva mer pengar och sen att man får reda på att han redan har fått påökt två år i rad av VÅRA skattepengar. Dom behöver tydligen extra pengar för att Daniel ska sättas in i sin nya roll, slott ska renoveras, bröllopet var dyrt o blablabla. Inget av det där låter så speciellt viktigt i mina öron. Dom kan väl helt enkelt lära sig att SPARA pengar som nästan varenda svensk i detta land får göra för att kunna unna sig något som en renovering eller bröllop.

Jag skulle inte bry mig ett skvatt om hela det där kungahuset försvann idag!

Sätt Silvia i kassan på ICA, kungen som busschaufför och så kan dom få leva på den årsinkomsten!

Läs mer här

Man får ju idag välja om man vill betala skatt till kyrkan eller inte. Kan vi inte då ha samma sak med kungahuset. Vill man bidra med pengar till dom så visst. Men vi som inte tycker dom e värda ett enda öre borde kunna avstå från det.

Detta var lite av onsdagens tankar från en upprörd Ch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar