torsdag 31 mars 2011

filmer från förr

Jag kom för en stund sen hem från Hanna. Har inte direkt varit så långt borta utan bara mitt emot. Perfekt längd att gå, två steg.
Hur som helst så har vi tittat på den gamla filmen "stekta gröna tomater" från 1991. Den här filmen har jag tänkt på i många år. Det var något med den som fick mig att fastna för den men jag har aldrig riktigt kommit ihåg vad den handlade om. Men det räckte med 5 min sen började minnet komma tillbaka och nu förstår jag varför. Väldigt fin film!

När jag började tänka på gamla filmer började jag genast tänka på "Döden klär henne" Den hade vi på videofilm när jag var liten, vem vet mamma o pappa kanske fortfarande har kvar den. Jag vet inte hur många gånger jag har sett den och nu vill jag verkligen se den igen. Den vann tydligen en Oscar för bästa effekter.

2 kommentarer:

  1. åh döden klär henne vilken toppenfilm! undrar om den finns o köpa på dvd?

    SvaraRadera
  2. den finns tydligen på dvd, men den fanns inte o köpa på cdon eller ginza så jag vet inte riktigt vart man ska hitta det. Säg till om du finner den :)

    SvaraRadera