tisdag 15 juni 2010

gammal vs ung


Igår åkte jag ut till Södra Vi en sväng för att farmor är hos min syster, så tänkte vara ett duktigt barnbarn och visa mig där. Jag hade på mig mina "slitna" baggy jeans och en Ed Hardy t-shirt med döskallar. Det första jag får höra när jag kommer in är

Farmor- Men vad har du på dig? varför går du runt med döskallar för?
Jag- För att jag vill

Farmor upprepar frågan och jag orkar inte ens svara.

Ute i trädgården sen börjar hon istället gnälla över mina jeans
Farmor- Betalar man för trasiga byxor?
Jag- Ja det gör man!
Farmor- Ja tänk om min mamma hade levt och sett det där

Då går jag därifrån och bestämmer mig för att det är dags att åka hem. Nästa gång jag träffar henne är det väl bäst att klä sig i enfärgade hela kläder så man slipper tusen frågor.



2 kommentarer:

  1. Hahaha... ja du, mig frågade hon om jag hade kvar min tatuering!!
    Ehh.. nä den har jag tvättat bort.. tss

    Jessica

    SvaraRadera
  2. då ska jag inte tala om hur många kommentarer jag har fått, det räcker inte bloggen till. hihi mamma

    SvaraRadera