söndag 6 december 2009

My weekend.

Ännu en helg har passerat. Och som alltid när Gustaf är här så är den helt underbar. För första gången på 2-3 veckor har jag kunnat slappna av så i fredags var jag som en död säl, kändes det som. Gustaf o jag bakade lussekatter (Gustaf gjorde det mesta) Sen lagade han tacos och på kvällen myste vi framför idol med lussekatter, julmust o pepparkakor med mögelost, MUMS!


Lördagen spenderade vi i Uppsala. Vi gick en liten shoppingtur med Gustavs systrar Karin och Sara. Jag gav mig själv en present eftersom jag har varit så duktig och pluggat hårt. Det blev ett par stövlar :) Sen så blev vi bjudna på jätte god middag och dessert och kvällen avslutades med kakor och glögg. Min mage var som en badboll när vi styrde hem mot Norrtälje. Var lyxigt o bli bjudna på middag. Ska se om vi kan bjuda tillbaka någon helg. Får väl låna några stolar bara så alla kan sitta vid mitt lilla köksbord hehe.

Idag var det julmarknad nere på stan så vi åkte ner dit en sväng. Hittade en till julklapp plus idéer till några andra. Och älsklingen hittade en mössa som jag tror han typ blev kär i :) Var iaf mysigt o strosa runt på staden i lgn o ro. Väl hemma sen försökte jag krama om honom o pussa på honom så mycket jag kunde så jag klarar mig till det är dags att åka hem :)
För nu e det faktiskt bara 11 dagar kvar till jullov :) 3 underbara veckor hemma. Längtar som en tok.

6 kommentarer:

  1. Åh snygga stövlar!
    Låter som en fin helg ni haft tillsammans och vi här i Södra Vi ser oxå fram emot att du komer hem. Ska vi baka julgodis då??

    Kan även se att Herr Gustaf oxå lagt beslag på dina suoer sköna mysisar =)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :)

    Jag vill jätte gärna göra julgodis :) och rocky road tycker jag är ett måste! Försöker komma ihåg vad vi mer gjorde för två jular sen när vi pysslade i flera timmar med julgodiset, kommer du ihåg?

    SvaraRadera
  3. hmm. kommer stövlarna får skopunkten?

    /a

    SvaraRadera
  4. Vad är planen för julen? Blir de något party?

    Ps. jag länkar till din Blog från min sida. de är okej eller? du får göra samma om du vill

    SvaraRadera
  5. Amelie: Japp det e dom :)

    Oskar: Har ingen plan än. Jag jobbar en del men tror inte det e omöjligt att det blir fest. Själva då?
    Det går bra att du länkar, fixar en här också :)

    SvaraRadera
  6. Rocky road blir det, sen får vi se vad det blir. Något nytt kanske??

    SvaraRadera