torsdag 10 december 2009

Indien och jag

Idag fick vi ett skolarbete som vi ska jobba med fram tills vi tar examen 2011. Långt fram det låter men tror det kommer gå riktigt snabbt faktiskt. Vi ska göra ett landarbete på 30 sidor, jag hade fått höra 60 sidor så 30 lät ju definitivt mycket bättre :) Idag fick vi all information på vad arbetet ska handla om, vad vi ska få med och lite riktlinjer om hur vi ska lägga upp arbetet. Just nu känns allt lite krångligt men jag hoppas det klarnar. Det som var mest spännande blev när vi kom till delen då alla skulle få varsitt land. Vi fick nämligen inte välja själva så hela klassen fick lämna förslag på länder och till slut hade vi fått fram 3o länder och utdelningen började.
När jag satt innan och diskuterade om länder med gruppen så sa jag att jag gärna vill ha Indien eller Kina. Å idag har jag tusan flyt för jag fick Indien :) woohoo!

Så Indien och jag kommer bli riktigt tighta de närmaste 18 månaderna.
Ser jag fram emot :)


Nu ska jag plugga lite på kundservice så jag e lite förberedd inför provet. Gjorde ju även provet för strömma idag och det var det jobbigaste provet jag har gjort. Jag gillar prov där det är direkta frågor med snabba svar. Här stod det typ "Berätta om Gamla Stan" "Berätta om Vasa skeppet" och så där fortsatte det om industrialismen, befolkningens utveckling o blablabla. Tog två timmar att svara på alla 17 frågor och jag hade nog kunnat sitta två timmar till för o skriva ner info. Så jag vet faktiskt inte hur det gick, svarade på allt så ett G ska det väl bli iaf.
Nu lägger jag strömma på hyllan tills vi ses nästa gång, hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar