måndag 17 januari 2011

sött är gött

Jag vill själv ge mig en liten applåd och en medalj för att, hör på detta, förra veckan åt jag inga sötsaker. Inget godis, ingen glass, inga kakor, drack ingen oboy, inkentinken! Detta var till och med under den tiden i månaden då jag mest av allt vill ha sötsaker så en stor eloge till mig!

Jag försöker bli av med detta dumma sug efter godis, kakor, chips, ostbågar ja allt som är onyttigt. Nu känner jag att jag faktiskt kan när jag bara vill!


När jag var inne på Aftonbladet här om dagen var det bild på mjölkchoklad och så stod det "Choklad en hälsobomb" Då blev jag ju såklart nyfiken. Då stod det att choklad eller kakaon gör så att blodtrycket, immunförsvaret och kolesterolet blir bättre och hjälper mot ångest, hjärt- och kärlsjukdomar, trötthet och blodproppar.
MEN
Detta gäller såklart enbart mörk choklad som jag själv tycker smakar ren skit. Blir man inte lite lurad när bilden är på ljus choklad?

Ni som gillar mörk choklad, proppa i er för guds skull, det e ju nyttigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar