onsdag 4 april 2012

4 april

Bra dag på jobbet idag! Fick en del klart och sen lyckades jag äntligen lösa en kunds besvär med  sitt boardingpass från Ryanair. Jag fick helt enkelt ringa till dem där borta i Irland, ta fram min finaste engelska och beskriva problemet. Började bra med att associera  bokningsnumrets bokstäver till något. 
Ryanair- next letter
Jag - ehm G as in................................................. i dont know...................... Germany?
Ryanair-next letter
Jag-ehm D as in.............................................................................???
Hur som helst så fattade vi varandra till slut och vips så var problemet löst och min kund gav mig en välsignelse och önskade mig en glad påsk. Lite uppskattad man känner sig då. Är bara så skönt att det löste sig eftersom jag verkligen har gått runt sen i måndags och försökt hitta andra lösningar än att ringa dem, men nu när det är gjort känns det ju inte längre så farligt. Det ska vara en första gång för allt liksom. 

Innan jag gick hem idag fick jag även ett påskägg av min handledare Jessica, supergulligt! Det står nu och väntar på mig och imorgon ska jag mumsa godis hela dagen och fira in påsken. 

Nu tänkte även jag få njuta av vädret så en promenad på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar