måndag 14 februari 2011

fina dagar hemma

Igår kändes det riktigt riktigt riktigt surt att behöva åka hem. Hela helgen var så himla bra och fin. Sen så hann jag med så himla mycket (allt förutom att plugga)

Men allt började med att jag trodde inte ens att jag skulle få åka hem. Det var ju total snökaos i fredags. Så när jag traskade ner till busstationen i blåst o snö får jag veta att alla bussar är inställda tills vidare. Men så möter man människor som har en riktigt god själ. Jag fick åka med en som kunde köra bil in till Stockholm. Först fick vi hålla på i 50 min med att få fram och ut bilen. Sen var det en ganska läskig färd in till staden. Till slut kunde jag hoppa på tunnelbanan och där kunde jag bara börja hålla tummarna att jag skulle komma fram i tid. När jag klev av tunnelbanan hade jag 5 min på mig att ta mig till bussterminalen och rätt gate. Jag trodde jag skulle falla pladask framför gaten när jag väl var framme och kunde pusta ut över att bussen var 5 min sen och jag skulle få komma hem till kära småland :)

Och jag är väldigt glad att jag kom hem för jar har fått fin tid med Amelie, gått på Emmas vernissage, träffat Åberg och Gabbis en snabbis, kalasat i Eksjö, kalast i Södra Vi och ätit söndagsmiddag i Hökhult med årets godaste semlor till efterrätt plus en massa mys med Gustaf.

Jag hade nog inte kunnat haft en bättre helg, så tack alla som var inblandade.

Finaste 7-åringen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar