måndag 18 januari 2010

Min kära familj!

Vi har personlig utveckling på schemat just nu och idag började vi dagen med att berätta om sin uppväxt, hur den har påverkat en och speciellt hur ens föräldrar och familjemedlemmar har påverkat en. Så jag satt ihop med en jätte go tjej Pernilla från Båstad som tog tag i mig o sa att hon ville veta mer om mig så vi satt och pratade och det visade sig att vi hade haft en ganska lika uppväxt förutom att hon är storasyster och jag är lillasyster som gör en del skillnad.
Det var otroligt lärorikt när man väl fick tänka på hur ni har påverkat mig min kära familj och jag är så otroligt glad att jag har er bakom mig i vått och torrt och Tack till mamma och pappa som har uppfostrat mig till den jag är idag. Självklart har även min bror och syster haft en del i det också och har alltid inspirerat mig och gör det än idag.

Det vi fick göra till slut var att sitta i en grupp på 10 st och alla fick berätta hur sin uppväxt var och hur den har gjort oss till den person vi är idag. Och då fick jag höra några av det värsta sakerna ett barn kan vara med om. Jag började gråta, mycket för att jag skämdes nästan att min uppväxt har varit så himla bra och att andra har haft det så sjukt tufft. Men jag kände mig även så lycklig över att jag har min familj, er min kära familj, vad skulle jag göra utan er?
Efter att jag hade torkat mina tårar och insett hur mycket jag uppskattar allt med er så insåg jag att det är faktiskt även viktigt att ni får veta detta!
Så här kommer ett par ord ifrån mig.
Jag älskar er över allt annat och jag uppskattar allt med er!
Jag är grymt lyckligt lottad och jag hoppas att jag en dag kommer ge samma trygghet till min framtida familj och att mina barn ska känna sig lika älskad precis som jag gör. Jag har idag upptäckt att jag har både mamma och pappa i mig och det är jag väldigt stolt över!
Och jag är glad att min syster och bror har gett mig så mycket inspiration som dom har gjort även ni kanske inte vet om det :)
Det är min fina familj som har format mig till den jag är idag, tack!

Jag är väldigt känslig idag och hemlängtan blev stor. Men jag insåg som sagt att det även är väldigt viktigt att få uttrycka sig ibland och att dom i sin närhet får veta vad man tycker och känner.





2 kommentarer:

  1. Tack för dom orden min lilla unge nu kom tårarna på far din också. Jag älskar er också mina tre underbara barn, och är stolt över er.

    SvaraRadera
  2. Mina tårar oxå...
    Jag älskar oxå hela min stora familj ny som gammal =)

    SvaraRadera