söndag 4 mars 2012

Mars



Jag önskade jag hade ett hus med trädgård dagar som dessa. Något att pyssla med ute i solen. Det är iaf dags att börja så inne i lägenheten för sommarens balkong. Börjar med smultron och gräslök, sen blir det sockerärtor, tomater och rädisor, kanske även potatis. Fast allt detta rå ju på om vi får en hel balkong och om jag har tur med växterna för här finns det inte direkt någon skicklighet i "gröna fingrar" Just nu ser det dock mörkt ut på balkongsidan med tanke på att det tar ca 2 år för hyresvärden i detta hus att ta fingrarna ur röven och laga något så får vi helt enkelt se. Jag håller tummarna iaf annars bussar jag Gustaf på honom!!

Igår spenderade vi dagen i Hökhult och efter all god mat tog vi en liten promenad ute i solen med härliga vårtecken som snödroppar, krokusar, fjäril och vakna myror. Tog även en tur in till kalvarna, söta är dem... på avstånd :)

Idag blir det en lugn dag, Gustaf tvättar bilen, jag städar lägenheten och tvättar. Examensarbete och en cykeltur får även vara med idag. 

Men först lunch!

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

  1. Jag är inte avundsjuk för att ni fick äta god mat, klappa kalvar och plocka snödroppar i Hökhult medan jag sitter fast i ett snöigt Uppsala. Inte avundsjuk alls. ;)

    SvaraRadera
  2. Förstår att du inte är avis ;) Det där med snö lät dock inte alls kul, det kom lite här i morse också men det försvann lika fort som det kom, som tur. Hoppas att du får komma hem till småland snart och att du mår bra!

    SvaraRadera